29 August 2010

Petrosains (Part 1)

.
hari Jumaat lepas masa cuti Nuzul Quran, kebanyakan member aku balik rumah. library pulak tutup. AH BOSAN GILA, aku nak buat mende dekat bilik? nak harapkan aku blogging dengan fesbuk pagi sampai petang? BOLEH MATI KERING AKU, kata aku dalam hati. maka aku pun terpikirlah idea untuk keluar ke tempat yang boleh MENGGEMBIRAKAN HATI tapi dalam masa yang sama boleh MENGGEMBIRAKAN POKET juga. 
.
bukan apa... sejak kebelakangan ni POKET aku tak berapa nak gembira la... EMO JE MANJANGG. mana taknye? pergi makan Subway lah, Secret Recipe lah, berbelanja dekat TAR lah, SOGO lah... so kali ni shopping-shopping sume takde eh. cube reti berjimat cermat sket!
.
lokasi pertama: Galeri Petronas, 3rd floor, Suria KLCC
event: Young Malaysian Artists New Object(ion) & 
Words+ Pictures=Book art exhibition
tiket: FREE! :)
.
the main entrance
.
.
ini serius seram. dahla aku sorang-sorang time tu. nasib baik aku dah kencing siap-siap, kalau tak mesti terkencing-kencing sebab ketakutan. cehhh takde ah. kau percaya ke? haha.
.
.
yang ini ala-ala robot WALL-E. dekat kepala robot tu ada keluar bijik mata manusia, merelip merelap saiko gila, macam nak bunuh orang je aku tengok. 
.
.
side cerah ni takde saiko-saiko dah. sini display contemporary storybook art. lukisan katun-katun, comel-comel je sume. aku paling suka art Yusof Gajah dengan Chin Yew. sangattt kreatif !
.
.
ps: dekat art gallery kau tahulah kan, memang takbuleh ambik gambar.  CCTV belakang depan kiri kanan, punyelah susah aku nak snap. macemherrem. anyway art display dekat sini SIYES interesting gila lepastu FREE ADMISSION pulak kan, very worth visiting and inspiring especially for those who loves art! :) 
.
.
lepas keluar daripada Galeri Petronas, tengok jam baru pukul 1. eh takkan nak balik dah oi? sebenarnya  hajat di hati datang KLCC nak naik skybridge twin tower sekali, tapi shiyal tiket dah habis, tak dapat naik skybridge! :( ouh sedihnya sedihnya... orang cakap tiket dia (which is FREE) susah gila nak dapat, kena beratur panjang awal pagi. naseb la aku sampai situ pukul 11 kan... 
.
.
jalan punye jalan aku ternampak sesuatu. jeng jeng jeng... 
(bersambung next entry)
.
.
.

3 comments:

WZulhilmi said...

Ko sengaja kan nak bagi aku jeles!! Dulu masa aku study kat KL.. tempat ni lah aku dgn member2 aku g singgah.. Sbb nk kill the time tunggu wayang nk start!! Bring back memeories!! :'(

Farhanah Aisyah said...

oo aisyah penah nak masuk dah galeri ni, tapi tak jadi sbb takut nanti bila dah masuk, pak jaga kejar habis satu klcc mintak duit tiket =____= okey rupanya free. malu, haha :D

ENCIK TIKUS said...

bukan kau memang penakut ke ? tettttt xD

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE