19 May 2011

Dilema Nak Keje ke Taknak Keje ?



sekarang cuti semester. tapi aku tak balik rumah lagi. aku ingat sambil-sambil key-in data untuk research final year aku ni, aku nak keje part time... takde la duduk goyang kaki je dekat UPM ni ha. tapi aku dah lama tak balik rumah. :( macam mana? kompiusnye palotak aku pikir nak keje ke taknak... 

bila kompius, terus aku pergi melukis dekat paint. 





KALAU KERJA...




kena mop meja... 







kena sapu lantai... (ceh sebelum ni macam tak pernah sapu lantai?)







kena marah dekat bos... kalau nasib tak baik mungkin kena ketuk dengan sudip...







penat ya amat, berpeluh-peluh di dahi sehingga terpaksa menyapu peluh dengan lengan baju...







selepas penat membanting tulang empat kerat, hasil yang diperolehi cukup untuk beberapa suap nasi cuma...





KALAU TAK KERJA...




boleh bermanja dengan keluarga...







bermalas-malasan sepanjang masa







bereksperimen dengan hobi...







diselimuti masakan yang pelbagai







dan boleh tengok rancangan TV kegemaran....




HA SEKARANG KAU CAKAP, NURUL. 

KAU NAK BALIK RUMAH CEPAT-CEPAT, ATAU KAU NAK DUDUK BEKERJE DEKAT SINI ?





9 comments:

Hunny Maldini said...

rumah rumah rumah rumah manis rumah!
duduk rumah je hikkhs

IBO Ihsan said...

Duduk rumah je la jawabnya..hahahaha..

Wow Mesti Tengok!!!

mye said...

kerja r nati dpt kmpul duit + dpt timba byk pngalaman..
hehe...

cikgu_aare said...

tak pernah keje masa study dulu..cuti je balik rumah goyang kaki!hehe..nanti dah kawin, mesti nyesal xabeskan masa ngan family..huhu

PENCONTENG said...

comel gila painting skill! =]

May Maisarah said...

balik rumah, keje part time kat kampung. ;))

wanie said...

meh nak tolong pilihkan!

sy vote RUMAH!
:D

Unknown said...

hahaha
kerja ler..
kang snang nk upgrade lomo tue:p

nina asri said...

ye ye rumah!
cepat balik sekarang hehe

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE