16 September 2010

Kartun yang Annoying


sejak kecil, aku memang penonton katon yang paling tegar. kau sebut aje katon ape, semua aku tengok. Sailormoon? Ninja Boy? Dave the Barbarian? Anna Anaconda? semua dalam tangan aku ah. nama watak, sinopsis, dengan waktu siaran dia aku dah hafaz siap-siap dalam palotak supaya boleh pergi bercangkung depan TV awal-awal. malah masa sekolah dulu aku sanggup ponteng kelas fardhu ain pagi sabtu semata-mata hendak tengok episod akhir Dragon Ball Z, alah yang Goku berlawan dalam gelanggang dengan lembaga kulit hijau tu... peh.

tapi, sejak beberapa tahun kebelakang aku perasan, katon dekat TV dah tak berapa nak kick macam dulu. entahla. mungkin sebab aku jarang menonton sekarang? dalam banyak-banyak katun yang terdapat dekat pasaran sekarang, ada dua yang aku menyampah gilaaaa sumpah aku tanak tengok. (no offense, this is just my personal thoughts ok?)


yang pertama, WONDERPETS



bagi siapa-siapa yang belum kenal, tiga makhluk comel yang kecik-kecik ini gelarkan diri mereka Wonderpet. tidak, mereka memang takde kaitan langsung dengan Wondergirl yang korea tu. memang takde kaitan salasilah keturunan darah daging langsung. sebab Wondergirls ialah manusia tapi mereka bertiga ini... well, sejenis binatang peliharaan (pet). 


aku paling teruja hendak tahu, kenapa mereka gunakan 'WONDERPET', adakah sebab mereka selalu tertanya-tanya (wonder) samada hendak selamatkan dolphin yang dalam kesusahan atau tidak... selamatkan atau tidak... tapi akhirnya, mereka tidak pergi selamatkan dolphin pun, sebaliknya, mereka pergi bersiar-siar dengan kapal layar yang boleh terbang. merepek betul.


yang aku paling geli-geliman lagi , tagline mereka 

APEYANGPENTING? KERJASAMA...... 
APEYANGPENTING? KERJASAMA......
APEYANGPENTING? KERJASAMA...... 
APEYANGPENTING? KERJASAMA...... 

macam takde modal betul asyik nak ulang-ulang frasa (frasa? WOW ayat bombastik) yang sama. macam, TOLONGLAH!!! IDEA BARU PLEASEEEEE! banyak lagi boleh guna kan? DEDIKASI ke, SOPAN SANTUN ke, BAIK HATI ke, PEMURAH ke, ini tidak. balik-balik KERJASAMA. balik balik KERJASAMA. hampagas betol menatang tiga ekor neh. sedut pakai hampagas sekoq sekoq kang.



yang kedua, UPIN & IPIN



yang ini lagi satu, tak abes-abes dengan dia punya 'betul betul betul'... mula-mula aku boleh terima, okayyla comel. tapi bila dah seploh doploh kali duk ulang benda sama betul betul betul betul betul betul betul betul betul betul betul betul ai naik FEDAP jugak ati aku neh. yang comel pun boleh bertukar jadi takcomel. lepastu satu Malaysia nak ikut 'betul betul betul' dengan harapan boleh kelihatan comel macam UPIN & IPIN (or IPIN & UPIN, whatever...) DAH LA WEI... TAK COMEL LAAAAA... sekali kau cakap macam tu depan aku siapla... ade jugak yang dapat pedepanggg karang. 




OK YANG INI TAK APA, YANG NI TAK GELI TAPI YANG NI COMEL GILAAAAAA! <3


beb beb beb bebbbyeee! (dibaca gagap)



6 comments:

twinkle twinkle said...

upin ipin best ;D

Hali3isa a.k.a L3ha : SSA said...

wonderpets tu memang tak tngok! sebab nek muak dgr budak kelas ngan tag line wonder pets!

"apa yang penting, kerjasama! ".

lastly, dha tukar jadik mcm nie lak

"apa yang penting, makan dulu!". Hampeh!

tengkorakemas said...

hehe memang comel :D

banyak lagi kartun best sebenarnya sekarang, senang cite yg anime punyala, layan ke tak?

WZulhilmi said...

aku ok je dgn wonderpets tu.. tagline dia pun aku rasa ok gak. cuma kadang2 a little bit annoying lah. TAPI YANG TAK BOLEH TAHAN BILA TV9 DOK ULANG2 CERITA TU TIAP2 HARI DGN EISODE YANG SAMA TIAP2 MINGGU!! Muntah darah tgk!! - -"

Syira ITIK KEJ♥M said...

@twinkle twinkle: heeeee tak minatttttttt upin ipin!


@le3a: tau takpe!!! muak gila sume orang nak ulang menda sama... dah dah ar tu...


@tengkorakemas: erm... taktau pun anime yg best.... tak layan sngat...


@wzul: kalau ulang tayang SPONGEBOB ak tak kesah tapi kalau ulang tayang mende wonderpet ni aku menyampah nak mampousss

Lia Edwin said...

kalu cite wonderpet tu kuar..sy tgk cmtu je..bg buang boring jap..
kalu upin n ipin tu..feveret adik sy..siap blh hafal lg dialog diorg..umur br je 5thn..mne taknya..hari2 tgk upin n ipin..
feveret sy lak spongebob tu..katon kuning..huahuahua...

DISABLE