14 December 2017

Ariva Gateway Kuching (Review)


Assalamualaikum...

Aku nak share satu hotel best dekat Kuching yang kitorang stay baru-baru ni satu family. Adik lelaki aku konvo UNIMAS... so mak, ayah dengan adik adik aku datang Kuching. Selaku tuan rumah , aku mengambil peranan untuk cari penginapan yang bersesuaian dan selesa untuk diorang...

Macam biasa, aku pakai booking.com , dan hasil penelitian aku pilih 2 Bedrooms Apartment at Ariva Gateway, Kuching, dengan harga RM397 untuk 2 malam

Dalam banyak banyak hotel, aku rasa rate Ariva Gateway ni sangat berbaloi memandangkan kitorang berlima. Kalau nak book hotel lain yang bukan apartment, kena book 2 bilik untuk 2 malam... memang takkan dapat harga di bawah RM400, kalau ada pun hotel bajet dan harga lebih kurang hotel ni jugak. So... aku booking Ariva Gateway ni sebab its a 4 STAR HOTEL with affordable price... 

Such a bargain right???




Ruang tamu yang selesa... 

Yang paling penting, WIFI berfungsi dan kelajuan OK. 




Flight family aku (dari Kelantan) sampai di Kuching pukul 6.30 petang, lepas ambik diorang dekat airport dan dinner, kitorang terus check in dalam pukul 9 malam. 

Kalau boleh, aku nak sediakan penginapan yang paling selesa... dan alhamdulillah Ariva Gateway ni okey sangat dari segi parking, rate, dan yang paling penting facilities yang disediakan. 




My dad loves the living room 

Mana tahu korang nak datang Kuching dengan family nanti, aku sangat recommend hotel ni. Sebenarnya dulu aku pernah stay dekat sini jugak dengan adik lelaki, tapi Twin Room. Rate dalam RM120 kot including breakfast, pun ok bilik dia. 




Double Bed for Mum & Dad




Twin room for me & my sister :)

Yang bestnya, every room has their own large window so boleh tengok view bandaraya Kuching. Kitorang dapat level 10 kot? entah lupa dah tapi tingkat tinggi so view pun cantik.




View from our room :) 

Pool & Gym ada jugak tau, but we have no time to check on that. Masa banyak habis meronda bandaraya Kuching je...




Hallway ke bilik bilik & washroom dekat hujung. Mesin basuh dengan dryer pun ada dekat sini kalau rajin nak basuh baju...




Bilik air pun okey cuma toilet tak ada hos kena pandai pandai cebok...




Fully equipped kitchen...




The next morning sebelum konvo sempat masak mihun bodo dengan coffee... Since, rate bilik tak termasuk dengan breakfast. Nak mencari kedai makan takut tak sempat sebab pukul 630 pagi dah bergerak ke UNIMAS.


Kesimpulannya... my family and I is very satisfied with the apartment. Location pun bagus dekat dengan waterfront and within walking distance kalau nak makan seafood murah dekat Top Spot. Masa hari last tu my mom was like, sedihnya nak tinggal rumah LOLS. Kalau nak kena la datang Kuching lagi hehe. I love everything about it! 


PS dah puji berbakul bakul ni, kalau orang Ariva ternampak boleh la bagi free stay ke ape next time heheeh ok till next time, byeee!



No comments:

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE