18 August 2010

Doodles Drawing


this is what happened to my notes cover

click to see the catastrophe in larger view

I'M SO IN LOVE WITH DOODLES!!! 

other than blogging and portrait drawing, i love to doodle (melukis conteng) damn much. i would spend hours sketching random things on any random paper, especially in any boring lectures. :p i bet you would do the same as me, right? doodling is like my drug, atau kalau translate ke dalam bahasa melayunya, melukis conteng ibarat daun ketum aku. eh eh bila masa aku tanam daun ketum dekat belakang rumah? ok serius. serius.


aku melukis conteng selama ni pakai pensel picit aje. dan effect dia tak sedap langsung sebab mata mechanical tajam sangat. nak buat shading macam haramla kalau pakai pensel picit neh. aku fikir-fikir kalau ada drawing pen, pensel 2B, dengan ink pen mesti lagi kick hendak doodling kau tahu. 


kebetulan pula esok kelas aku habis pukul 5, aku rasa macam HENDAK, HENDAK, HENDAK SANGAT keluar pergi beli pensel dengan ink dengan sketch pad semua lepastu singgah berbuka puasa dekat SUBWAY. aku mengidam subway dari minggu lepas lagi kot, TAK DAPAT DAPAT. kau tulungla paham penyeksaan nafsu aku! kalau mati nescaya bijik mata tak tertutup sebab permintaan belum tertunai. ni nak pergi tunaikan la besok nih, karang aku bertukar jadi pocong korang jugak yang hendak feeling seram-seram. 


NOTA KECIL (eh macam besar je?)
aku hendak ucapkan terima kasih pada pembaca yang komen entri tudung bawal meleperrr. macam-macam teknik korang tanak kasi tudung lembik ehh? walaupun belum sempat nak try bubuh kanji atau lilin atau plastik dekat tudung, tapi semalam aku telah iron tudung-tudung aku selentok mungkin. punyelah beriya kan, iron baju macam gaya nak menari rap. okayyylah so far kedudukan tudung di dahi masih steady, TAK MELEPERRR WA CAKAP SAMA LU OHHH ! ngehehe


oh dahla. sampai sini sahaja. aku handak pergi main dam aji dekat warung kopi, selamat malam.



9 comments:

Anonymous said...

cool giler..ajar sikit lukis2 gitu..hehe

-Incek Fik- said...

Waa.. i'm becoming speechless!
First impression, ur doodling are awesome!
I've believe with ur ability in sketching n drawing that U can be a famous abstractical artist..
Believe it babeyh~!

Are you one of Mozart genetic's puzzle?!

amlnafrhn said...

saya pun suka doodling :D

RedLife2Love said...

kreatif!! =)

Anis izyan Abd Rahman said...

wow~!!!
cantik!!

_dah lame tak comment cnie_ rindu nie

WZulhilmi said...

LOL!! teringat dulu aku pun suka gak buat benda gini masa kelas.. tapi lebih dasyat lagi buat secara berkumpulan.. So pass kat each other tambah apa yang patut... Miss tahat moment~~

Btw kreatif lukisan ko..miahaha

aien said...

hehe.. cantik!!

sy pun suke conteng2 nieh.. especially bile dah ngantuk sangat.. huhu...

paper exam pun i balun tunjuk bakat.. ekeke... sampai kena tegur ngn lec..hak3

monyet said...

hahah sama ahh. even time exam pun kertas soalan penuh dengan doodles ni.Bukan nak jawab soalan pergi bantai melukis tah kejadah hapa *kata2 kegurisan hati dari cikgu bm*

anyway homel je doodle tuh *wink wink*

ENCIK TIKUS said...

cantik nya lah contengan2 kau. hahaha ;P

Daisypath Happy Birthday tickers

DISABLE